Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2014 | Original Article | Uitgave 2/2014

Cognitive Therapy and Research 2/2014

Efficacy of Interpretation Bias Modification in Depressed Adolescents and Young Adults

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 2/2014
Auteurs:
Jamie A. Micco, Aude Henin, Dina R. Hirshfeld-Becker

Abstract

This study evaluated the efficacy of a four-session Cognitive Bias Modification-Interpretation program for 45 depressed adolescents and young adults (14–21 years old; 12 males, 33 females; Beck Depressive Inventory, Second Edition ≥14) randomized to an active intervention condition (repeated exposure to positive outcomes of depression-relevant ambiguous scenarios; n = 23) or a control condition (n = 22). Both conditions experienced reductions on a Test of Interpretation Bias at post-treatment, with no significant between-group differences. When limited to those with negative bias at baseline, the intervention group showed greater improvement in interpretation bias at mid- and post-treatment. In addition, the intervention group overall had greater improvements in self-reported negative cognitions than the control group at post-intervention and two-week follow-up. However, there were no differences between groups in depression or anxiety symptom change. Potential factors contributing to mixed findings are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2014

Cognitive Therapy and Research 2/2014Naar de uitgave