Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2008 | Original Paper | Uitgave 5/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2008

Effects of the Use of Visual Strategies in Play Groups for Children with Autism Spectrum Disorders and their Peers

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2008
Auteurs:
Jennifer B. Ganz, Margaret M. Flores

Abstract

The purpose of this study was to investigate the impact of visual strategies with preschool children with autism spectrum disorders (ASD) and their peers during play group sessions. A changing-criterion design was implemented with three preschool-aged children with ASD while they participated in play groups with four typically-developing peers. Results indicated improvements in the use of script phrases, context-related comments, and intervals in which speech occurred for all three participants. Results regarding unscripted phrases, responses, and use of prompts were variable and are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2008 Naar de uitgave