Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2007 | Original Paper | Uitgave 9/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2007

Effects of Social Stories on Prosocial Behavior of Preschool Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2007
Auteurs:
Shannon Crozier, Matt Tincani

Abstract

Social Stories™ are a popular intervention for preschool children with autism spectrum disorders (ASD), but little research on Social Stories has been conducted with this population. This study investigated the effects of Social Stories on prosocial behavior of three preschool children with ASD in an inclusive setting. An ABAB design was used for two participants, while an ABACBC was used for the third. Social Stories increased appropriate behavior and decreased inappropriate behavior for two participants. The addition of verbal prompts (condition C) was necessary to increase appropriate behavior for the third participant. Maintenance probes were conducted to assess whether stories became imbedded in classroom routines. Results are discussed in relation to applications, study limitations, and areas for future research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2007 Naar de uitgave