Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

30-05-2017 | S.I. : College experiences for students with ASD | Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018

Effects of Learning Strategy Training on the Writing Performance of College Students with Asperger’s Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2018
Auteurs:
Lynn G. Jackson, Mary Lou Duffy, Michael P. Brady, Jazarae McCormick

Abstract

Individuals with autism spectrum disorders (ASD) are increasingly entering institutions of higher education. However, many are not prepared for the academic and social demands of postsecondary environments. Although studies have evaluated academic and social interventions for children and adolescents with ASD, little research exists on the college population. The current study utilized a multiple baseline across participants design to evaluate the effectiveness of a writing learning strategy on the writing performance of three college students with ASD. Results indicated that the quality of writing performance improved following strategy instruction. In addition, participants were able to generalize strategy use to content specific writing tasks.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018 Naar de uitgave