Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-11-2020 | Original Paper

Effects of Emotional Music on Facial Emotion Recognition in Children with Autism Spectrum Disorder (ASD)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Gary L. Wagener, Madeleine Berning, Andreia P. Costa, Georges Steffgen, André Melzer
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Impaired facial emotion recognition in children with Autism Spectrum Disorder (ASD) is in contrast to their intact emotional music recognition. This study tested whether emotion congruent music enhances facial emotion recognition. Accuracy and reaction times were assessed for 19 children with ASD and 31 controls in a recognition task with angry, happy, or sad faces. Stimuli were shown with either emotionally congruent or incongruent music or no music. Although children with ASD had higher reaction times than controls, accuracy only differed when incongruent or no music was played, indicating that congruent emotional music can boost facial emotion recognition in children with ASD. Emotion congruent music may support emotion recognition in children with ASD, and thus may improve their social skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel