Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2007 | Original Paper | Uitgave 1/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2007

Effects of Different Attentional Cues on Responding to Joint Attention in Younger Siblings of Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2007
Auteurs:
Alison G. Presmanes, Tedra A. Walden, Wendy L. Stone, Paul J. Yoder

Abstract

We compared responding to joint attention (RJA) in younger siblings of children with ASD (SIBS-ASD; n = 46) and younger siblings of children developing typically (SIBS-TD; n = 35). Children were tested between 12 and 23 months of age in a situation in which an experimenter directed the child’s attention to one of 8 targets. Each child responded to 10 different combinations of verbal and nonverbal cues containing varying levels of attention-specifying information. SIBS-ASD had significantly lower overall RJA scores than SIBS-TD. Moderately redundant cues were most difficult for SIBS-ASD relative to SIBS-TD; adding a point to moderately redundant cues improved RJA for SIBS-ASD, bringing them to a level of RJA commensurate with SIBS-TD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2007 Naar de uitgave