Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2013 | Original Paper | Uitgave 3/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2013

Effects of Computer Simulation Training on In Vivo Discrete Trial Teaching

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2013
Auteurs:
Sigmund Eldevik, Iwona Ondire, J. Carl Hughes, Corinna F. Grindle, Tom Randell, Bob Remington
Belangrijke opmerkingen
This research relied on software developed as the result of an award from the Economic and Social Research Council of Great Britain (RES-000-22-0142; Principal Investigator: Prof. Bob Remington).

Abstract

Although Discrete-trial Teaching (DTT) is effective in teaching a many skills to children with autism, its proper implementation requires rigorous staff training. This study used an interactive computer simulation program (“DTkid”) to teach staff relevant DTT skills. Participants (N = 12) completed two sets of pre-tests either once (n = 7) or twice (n = 5) before brief DTkid training. These evaluated (a) simulated interactive teaching using DTkid and (b) in vivo teaching of three basic skills (receptive and expressive labeling; verbal imitation) to children with autism. Post-tests showed that DTkid training, rather than repeated testing, was significantly associated with improvements in staff’s ability to implement DTT both within the simulation and in vivo, and that the skills acquired showed both stimulus and response generalization.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2013 Naar de uitgave