Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2011 | Original Paper | Uitgave 3/2011 Open Access

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2011

Effects of Cognitive Behavioral Therapy on Daily Living Skills in Children with High-Functioning Autism and Concurrent Anxiety Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2011
Auteurs:
Amy Drahota, Jeffrey J. Wood, Karen M. Sze, Marilyn Van Dyke

Abstract

CBT is a promising treatment for children with autism spectrum disorders (ASD) and focuses, in part, on children’s independence and self-help skills. In a trial of CBT for anxiety in ASD (Wood et al. in J Child Psychol Psychiatry 50:224–234, 2009), children’s daily living skills and related parental intrusiveness were assessed. Forty children with ASD (7–11 years) and their primary caregiver were randomly assigned to an immediate treatment (IT; n = 17) or 3-month waitlist (WL; n = 23) condition. In comparison to WL, IT parents reported increases in children’s total and personal daily living skills, and reduced involvement in their children’s private daily routines. Reductions correlated with reduced anxiety severity. These results provide preliminary evidence that CBT may yield increased independence and daily living skills among children with ASD.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2011 Naar de uitgave