Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2014 | Original Paper | Uitgave 12/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2014

Effectiveness and Feasibility of the Early Start Denver Model Implemented in a Group-Based Community Childcare Setting

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2014
Auteurs:
Giacomo Vivanti, Jessica Paynter, Ed Duncan, Hannah Fothergill, Cheryl Dissanayake, Sally J. Rogers, the Victorian ASELCC Team
Belangrijke opmerkingen
The Victorian ASELCC Team in alphabetical order: Kristy Capes, Jessica Feary, Carolyne Jones, Harpreet Kaur Ahluwalia, Liz Kirby, Benaaz Master, Dianna Pell, Katherine Pye, Harshinee Rajapakse, Jennifer Reynolds, Antonina Trifiletti, Shannon Upson, Cynthia Zierhut.

Abstract

A recent study documented the efficacy of the Early Start Denver Model (ESDM) delivered in a 1:1 fashion. In the current study we investigated the effectiveness and feasibility of the ESDM in the context of a long-day care community service, with a child-staff ratio of 1:3. Outcomes of 27 preschoolers with ASD undergoing 15–25 h per week of ESDM over 12 months were compared to those of 30 peers with ASD undergoing a different intervention program delivered in a similar community long-day care service. Children in both groups made gains in cognitive, adaptive and social skills. Participants in the ESDM group showed significantly higher gains in developmental rate and receptive language.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2014 Naar de uitgave