Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Sociaal Bestek 6/2018

01-12-2018 | vakkundig aan het werk

Effectieve dienstverlening en het handelen daarnaar

Auteurs: Hetty van Kempen, Maaike Huysmans

Gepubliceerd in: Sociaal Bestek | Uitgave 6/2018

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

De gemeente Amsterdam telt zo’n veertigduizend bijstandsgerechtigden. Welke vorm van dienstverlening werkt het beste om deze Amsterdammers aan het werk te krijgen en te houden? Wat werkt voor de ene klant in de ene situatie, werkt misschien niet, of zelfs averechts, voor de andere. Neem directe plaatsing naar werk: voor de ene klant kunnen de structuur en de sociale contacten die werk bieden, leiden tot een verbetering van zijn situatie. In andere gevallen, bijvoorbeeld wanneer de klant problematische schulden heeft die de klant volledig opslokken, kan directe plaatsing naar werk een brug te ver zijn.
Metagegevens
Titel
Effectieve dienstverlening en het handelen daarnaar
Auteurs
Hetty van Kempen
Maaike Huysmans
Publicatiedatum
01-12-2018
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Sociaal Bestek / Uitgave 6/2018
Print ISSN: 0921-5344
Elektronisch ISSN: 2468-1377
DOI
https://doi.org/10.1007/s41196-018-0165-9