Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2018 | vakkundig aan het werk | Uitgave 6/2018

Sociaal Bestek 6/2018

Effectieve dienstverlening en het handelen daarnaar

Tijdschrift:
Sociaal Bestek > Uitgave 6/2018
Auteurs:
Hetty van Kempen, Maaike Huysmans

Samenvatting

De gemeente Amsterdam telt zo’n veertigduizend bijstandsgerechtigden. Welke vorm van dienstverlening werkt het beste om deze Amsterdammers aan het werk te krijgen en te houden? Wat werkt voor de ene klant in de ene situatie, werkt misschien niet, of zelfs averechts, voor de andere. Neem directe plaatsing naar werk: voor de ene klant kunnen de structuur en de sociale contacten die werk bieden, leiden tot een verbetering van zijn situatie. In andere gevallen, bijvoorbeeld wanneer de klant problematische schulden heeft die de klant volledig opslokken, kan directe plaatsing naar werk een brug te ver zijn.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

Dit product is nog niet beschikbaar met een online abonnement

Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2018

Sociaal Bestek 6/2018 Naar de uitgave

maatschappelijke ondersteuning

Hindernissen in de mantelzorgondersteuning