Skip to main content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 3/2022

01-09-2022 | Artikel

Eerst begrijpen, dan (be)handelen

Het belang van de verklarende analyse

Auteurs: Hilde Tempel, Anouk van Dijk, Bram Orobio de Castro

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 3/2022

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Jeugdhulpverlening is vaak symptoomgericht en kijkt te weinig naar factoren die problemen veroorzaken en in stand houden. Een pleidooi om ieder hulptraject te beginnen met een verklarende analyse. Plus: een praktisch schema om het professionals makkelijker te maken.
Metagegevens
Titel
Eerst begrijpen, dan (be)handelen
Het belang van de verklarende analyse
Auteurs
Hilde Tempel
Anouk van Dijk
Bram Orobio de Castro
Publicatiedatum
01-09-2022
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 3/2022
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/s12454-022-1210-x

Andere artikelen Uitgave 3/2022

Kind & Adolescent Praktijk 3/2022 Naar de uitgave

vakbekwaam redeneren

Zie kind niet over het hoofd

Ten geleide

Leren begrijpen

Gezien en gelezen

Gezien &gelezen