Skip to main content
Top

2010 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Een strategie ontwikkelen

Auteurs : Joitske Hulsebosch, Sibrenne Wagenaar

Gepubliceerd in: En nu online...

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Er is veel mogelijk op het gebied van sociale media, dus waar begin je? Start je een weblog? Maak je een LinkedIn-profiel aan? Sluit je je aan bij een online netwerk? Begin je met Twitter? In dit hoofdstuk willen we daar wat handvatten voor aanreiken. Wij zijn ervan overtuigd dat het belangrijk is om eerst te gaan experimenteren met sociale media en zo te ervaren wat bij jouw voorkeuren past. Als je wat ervaring hebt opgedaan, hebt afgekeken bij collega-professionals en de online leercultuur wat hebt leren kennen, kun je nadenken over een eigen ‘sociale media strategie’. Enige ervaring met sociale media maakt het mogelijk om de focus op het technisch leren werken met de web2.0 tools los te laten en eerst te bedenken welk doel je wilt realiseren, alvorens een tool en activiteiten te kiezen waar je energie in gaat steken.

Metagegevens
Titel
Een strategie ontwikkelen
Auteurs
Joitske Hulsebosch
Sibrenne Wagenaar
Copyright
2010
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-8608-6_3