Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Bijblijven 10/2008

01-10-2008 | Artikelen

Een klacht houdt je wakker: klachtenprocedures op de huisartsenpost

Auteur: Drs. S. W. A. Holla

Gepubliceerd in: Bijblijven | Uitgave 10/2008

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Een klacht over je werk als huisarts kan je je nachtrust kosten. Zelfs de angst voor klachten kan je stevig in de weg zitten. Toch is dat niet waar klagers op uit zijn. Ze willen je wel wakker schudden, alerter maken, maar je niet treffen als persoon. De meeste patiënten die een klacht indienen, hebben er voldoende aan als er naar hen geluisterd wordt, als de hulpverlener de fout toegeeft en ervan leert. Als je over een klacht goed communiceert, lukt het je ook beter die achter je te laten: wakkerder in je werk en ’s nachts gewoon in slaap (tenzij je weer dienst hebt natuurlijk). Klachten houden ook de huisartsenpost wakker. Ze zijn een belangrijke informatiebron over het functioneren van de acute huisartsgeneeskundige zorg. Daarmee dragen ze bij aan een steeds verdere verbetering van deze zorg.
Literatuur
1.
go back to reference Conradi M. Missers in de huisartspraktijk. Amsterdam/Meppel: Boom, 2000. Conradi M. Missers in de huisartspraktijk. Amsterdam/Meppel: Boom, 2000.
Metagegevens
Titel
Een klacht houdt je wakker: klachtenprocedures op de huisartsenpost
Auteur
Drs. S. W. A. Holla
Publicatiedatum
01-10-2008
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Bijblijven / Uitgave 10/2008
Print ISSN: 0168-9428
Elektronisch ISSN: 1876-4916
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03076399

Andere artikelen Uitgave 10/2008

Bijblijven 10/2008 Naar de uitgave