Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2007 | Original Paper | Uitgave 8/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2007

Educational Placements and Service Use Patterns of Individuals with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2007
Auteurs:
Susan Williams White, Lawrence Scahill, Ami Klin, Kathleen Koenig, Fred R. Volkmar

Abstract

This project was undertaken to identify child characteristics associated with educational placement and service use in high-functioning children with autism spectrum disorders. The sample of 101 (nine females) had a mean age of 12 ± 3 years (mean IQ = 101.77 ± 19.50). Results indicate that lower-cognitive ability and communication skill were associated with placement in special education. Based on parent-report, most students stayed in the same placement (regular or special education) in which they began first grade and the majority of students received special services in their schools (most often speech/language intervention). Findings highlight the emphasis placed on certain child characteristics (e.g., cognitive ability), with far less emphasis on other areas (e.g., degree of social deficit), in educational placement and service provision.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2007 Naar de uitgave