Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

28-07-2015 | Original Paper | Uitgave 1/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2016

Educational Experiences and Needs of Higher Education Students with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2016
Auteurs:
Ru Ying Cai, Amanda L. Richdale

Abstract

Little research directly examines the needs of post-secondary students with ASD. The experiences and support needs of 23 students with ASD enrolled in two universities and four colleges, and 15 family members were explored in 15 semi-structured focus groups. Thematic analysis identified five themes: core ASD features, co-morbid conditions, transition, disclosure, and services and support. Most students felt educationally but not socially supported; most families felt support was poor in both areas. Transition from secondary school was often unplanned, and disclosure of diagnosis usually occurred after enrolment, often following a significant problem. Many parents provided substantial student support. Thus disclosure of ASD diagnosis and meeting the individual needs of these students are important considerations as higher education enrolments increase.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2016 Naar de uitgave