Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-05-2017 | Original Paper | Uitgave 10/2017

Journal of Child and Family Studies 10/2017

Educating Adolescents with Fetal Alcohol Spectrum Disorder: Caregiver Support Needs

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 10/2017
Auteurs:
Kyle Cleversey, Jason Brown, Aamena Kapasi

Abstract

The purpose of this study was to identify caregivers’ needs in helping youth with fetal alcohol spectrum disorder (FASD) succeed in school. Sixteen caregivers raising a youth with FASD participated in telephone interviews that included the question: “What do caregivers need to help youth be successful in school?”. Participants then sorted responses to these questions into piles they believed to be a conceptual fit with one another, and the data was analyzed using multi-dimensional scaling and cluster analysis. Five concepts emerged: (1) Working to meet the needs of the individual, (2) educational accommodations, (3) FASD-literate schools, (4) resources, and (5) therapeutic supports. These concepts were compared and contrasted with the existing literature.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2017

Journal of Child and Family Studies 10/2017 Naar de uitgave