Skip to main content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap 7/2021

27-05-2021 | Beschouwing

EBM-onderwijs en leren van elkaar in de huisartsenpraktijk

Auteurs: Marie-Louise Bartelink, Lisanne Welink, Niels Beurskens, Petra van Peet, Roger Damoiseaux

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 7/2021

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Evidence-based medicine (EBM) werd geïntroduceerd als hulp bij een leven lang leren. Huisartsen hebben tegenwoordig allemaal een computer op zak en kunnen altijd en overal bij evidence. Toch blijkt integratie van deze evidence, de eigen klinische expertise en de patiëntvoorkeuren bij besluitvorming in de praktijk lastig te zijn. De huisartsopleiding kan meer aandacht besteden aan de manier waarop de 3 onderdelen van EBM expliciet aan de orde komen in de (opleidings)praktijk. En aan de wijze waarop aios en opleider van elkaar kunnen leren.
Metagegevens
Titel
EBM-onderwijs en leren van elkaar in de huisartsenpraktijk
Auteurs
Marie-Louise Bartelink
Lisanne Welink
Niels Beurskens
Petra van Peet
Roger Damoiseaux
Publicatiedatum
27-05-2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 7/2021
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/s12445-021-1167-2

Andere artikelen Uitgave 7/2021

Huisarts en wetenschap 7/2021 Naar de uitgave

Nieuws

Nieuws