Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2006 | Original Paper | Uitgave 8/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2006

Early Predictors of Communication Development in Young Children with Autism Spectrum Disorder: Joint Attention, Imitation, and Toy Play

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 8/2006
Auteurs:
Karen Toth, Jeffrey Munson, Andrew N. Meltzoff, Geraldine Dawson

Abstract

This study investigated the unique contributions of joint attention, imitation, and toy play to language ability and rate of development of communication skills in young children with autism spectrum disorder (ASD). Sixty preschool-aged children with ASD were assessed using measures of joint attention, imitation, toy play, language, and communication ability. Two skills, initiating protodeclarative joint attention and immediate imitation, were most strongly associated with language ability at age 3–4 years, whereas toy play and deferred imitation were the best predictors of rate of communication development from age 4 to 6.5 years. The implications of these results for understanding the nature and course of language development in autism and for the development of targeted early interventions are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 8/2006 Naar de uitgave

Acknowledgement

Acknowledgements