Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2010 | Original Paper | Uitgave 10/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2010

Early Language Patterns of Toddlers on the Autism Spectrum Compared to Toddlers with Developmental Delay

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2010
Auteurs:
Susan Ellis Weismer, Catherine Lord, Amy Esler

Abstract

This study characterized early language abilities in toddlers with autism spectrum disorders (n = 257) using multiple measures of language development, compared to toddlers with non-spectrum developmental delay (DD, n = 69). Findings indicated moderate to high degrees of agreement among three assessment measures (one parent report and two direct assessment measures). Performance on two of the three measures revealed a significant difference in the profile of receptive–expressive language abilities for toddlers with autism compared to the DD group, such that toddlers with autism had relatively more severe receptive than expressive language delays. Regression analyses examining concurrent predictors of language abilities revealed both similarities in significant predictors (nonverbal cognition) and differences (frequency of vocalization, imitation) across the diagnostic groups.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2010

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2010 Naar de uitgave