Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2014 | Original Paper | Uitgave 2/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2014

Early-Emerging Social Adaptive Skills in Toddlers with Autism Spectrum Disorders: An Item Analysis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2014
Auteurs:
Pamela Ventola, Celine A. Saulnier, Elizabeth Steinberg, Katarzyna Chawarska, Ami Klin

Abstract

Individuals with ASD have significant impairments in adaptive skills, particularly adaptive socialization skills. The present study examined the extent to which 20 items from the Vineland Adaptive Behavior Scales—Socialization Domain differentiated between ASD and developmentally delayed (DD) groups. Participants included 108 toddlers with ASD or DD under the age of 3 years. Nine of the 20 items significantly distinguished the groups. The ASD group demonstrated significantly weaker socialization skills, including deficits in basic social behaviors. The results support the notion that (a) socialization deficits in ASD impact foundational social skills typically emerging in the first year of life, (b) examination of specific social adaptive behaviors contribute to differential diagnosis, and (c) foundational social behaviors should be targeted for intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2014 Naar de uitgave