Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

19-02-2016 | Original Paper | Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016

Early Characteristics of Children with ASD Who Demonstrate Optimal Progress Between Age Two and Four

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2016
Auteurs:
Emily Moulton, Marianne Barton, Diana L. Robins, Danielle N. Abrams, Deborah Fein

Abstract

Although for many children, Autism Spectrum Disorder (ASD) is a lifelong disability, a subset of children with ASD lose their diagnosis and show typical cognitive and adaptive abilities. The ages at which this transition can occur is not known, but it sometimes occurs quite early. Participants in the current study were 207 children with an ASD at age two who were reevaluated at age four. Eighty-three percent retained an ASD diagnosis at reevaluation and 9 % showed “optimal progress”: clear ASD at age two but not at age four, and average cognition, language, communication and social skills at age four. Early child-level factors predicted optimal progress: diagnosis of PDD-NOS, fewer repetitive behaviors, less severe symptomatology and stronger adaptive skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2016 Naar de uitgave