Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk 5/2012

01-10-2012 | Boekwerk

Dynamisch diagnosticeren

Auteur: Lou Jagt

Gepubliceerd in: Vakblad Sociaal Werk | Uitgave 5/2012

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Geertsema en Kloppenburg beschrijven het proces, de plaats en de inhoud van de diagnostiek in het sociaal werk. Daarbij gaan ze uit van een brede opvatting van het begrip sociaal werk: de buurtwerker, de maatschappelijk werker en de groepsleider vallen eronder. In het eerste hoofdstuk zetten ze uiteen hoe zicht kan worden verkregen op de ingewikkelde werkelijkheid waarmee sociaal werkers van doen hebben. Dit eerste hoofdstuk heet Leren kijken en dat is inderdaad waar het in dit boek om draait. In de titels van alle acht hoofdstuktitels komt het begrip ‘kijken’ voor; het gaat om diagnostisch, systeemgericht, perspectivisch, institutioneel, dynamisch, dialogisch, procesmatig en onderzoekend (leren) kijken. Elk hoofdstuk zoomt in op een bepaalde manier van kijken die voor sociaal werkers wezenlijk is. …
Metagegevens
Titel
Dynamisch diagnosticeren
Auteur
Lou Jagt
Publicatiedatum
01-10-2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Vakblad Sociaal Werk / Uitgave 5/2012
Print ISSN: 2468-7456
Elektronisch ISSN: 2468-7464
DOI
https://doi.org/10.1007/s12459-012-0155-9

Andere artikelen Uitgave 5/2012

Vakblad Sociaal Werk 5/2012 Naar de uitgave

Op onderzoek

Verantwoording