Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2007 | Original Paper | Uitgave 4/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2007

DTkid: Interactive Simulation Software for Training Tutors of Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2007
Auteurs:
Tom Randell, Martin Hall, Lewis Bizo, Bob Remington

Abstract

Discrete-trial training (DTT) relies critically on implementation by trained tutors. We report three experiments carried out in the development of “DTkid”—interactive computer simulation software that presents “SIMon”, a realistic virtual child with whom novice tutors can learn and practise DTT techniques. Experiments 1 and 2 exposed groups of participants either to DTkid training or to a control task. Participants in the former groups demonstrated significantly greater procedural and declarative knowledge of DTT. Experiment 3 confirmed this finding, further demonstrating that observation of DTkid training trials alone was sufficient to enhance participants’ declarative and procedural knowledge of DTT. Results indicate that DTkid offers the potential for an effective means of teaching DTT skills to novice tutors of children with autism.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2007 Naar de uitgave