Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap 11/2014

01-11-2014 | Commentaar

Dokteren leer je niet alleen

Auteurs: dr. Nynke Scherpbier, Anneke Kramer, dr. Floris van de Laar, Karsten van Loon

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 11/2014

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

‘Dokteren doe je niet alleen’ is het congresthema van dit jaar. Daar zijn wij het hartgrondig mee eens. Maar zijn onze jonge dokters wel voldoende voorbereid om hieraan goed vorm te geven? Wij denken dat daarin nog een weg te gaan is.
Literatuur
2.
go back to reference Frenk J, Chen L, Bhutta ZA, Cohen J, Crisp N, Evans T, et al. Health professionals for a new century: transforming education to strengthen health systems in an interdependent world. Lancet 2010;376:1923–58. PubMedCrossRef Frenk J, Chen L, Bhutta ZA, Cohen J, Crisp N, Evans T, et al. Health professionals for a new century: transforming education to strengthen health systems in an interdependent world. Lancet 2010;376:1923–58. PubMedCrossRef
3.
go back to reference REF Coach, cure and care 2025. Een gezamenlijke toekomstvisie van de nieuwe generatie zorgprofessionals op het zorglandschap in Nederland: gezamenlijke disciplineoverstijgende visie van jonge zorgprofessionals. REF Coach, cure and care 2025. Een gezamenlijke toekomstvisie van de nieuwe generatie zorgprofessionals op het zorglandschap in Nederland: gezamenlijke disciplineoverstijgende visie van jonge zorgprofessionals.
4.
go back to reference Kuipers P, Ehrlich C, Brownie S. Responding to health care complexity: suggestions for integrated and interprofessional workplace learning. J Interprof Care 2014;28:246–8. PubMedCrossRef Kuipers P, Ehrlich C, Brownie S. Responding to health care complexity: suggestions for integrated and interprofessional workplace learning. J Interprof Care 2014;28:246–8. PubMedCrossRef
5.
go back to reference Hean S, Craddock D, Hammick M, Hammick M. Theoretical insights into interprofessional education: AMEE Guide No. 62. Medical teacher 2012;34:e78–101. Hean S, Craddock D, Hammick M, Hammick M. Theoretical insights into interprofessional education: AMEE Guide No. 62. Medical teacher 2012;34:e78–101.
9.
go back to reference Reeves S, Perrier L, Goldman J, Freeth D, Zwarenstein M. Interprofessional education: effects on professional practice and healthcare outcomes (update). Cochrane Database Syst Rev 2013;3:CD00221–3. Reeves S, Perrier L, Goldman J, Freeth D, Zwarenstein M. Interprofessional education: effects on professional practice and healthcare outcomes (update). Cochrane Database Syst Rev 2013;3:CD00221–3.
10.
go back to reference Olson R, Bialocerkowski A. Interprofessional education in allied health: a systematic review. Med Educ 2014;48:236–46. PubMedCrossRef Olson R, Bialocerkowski A. Interprofessional education in allied health: a systematic review. Med Educ 2014;48:236–46. PubMedCrossRef
11.
go back to reference Hallin K, Kiessling A, Waldner A, Henriksson P. Active interprofessional education in a patient based setting increases perceived collaborative and professional competence. Medical teacher 2009;31:151–7. Hallin K, Kiessling A, Waldner A, Henriksson P. Active interprofessional education in a patient based setting increases perceived collaborative and professional competence. Medical teacher 2009;31:151–7.
12.
go back to reference Ranmuthugala G, Plumb JJ, Cunningham FC, Georgiou A, Westbrook JI, Braithwaite J. How and why are communities of practice established in the healthcare sector? A systematic review of the literature. BMC health services research 2011;11:27–3. CrossRef Ranmuthugala G, Plumb JJ, Cunningham FC, Georgiou A, Westbrook JI, Braithwaite J. How and why are communities of practice established in the healthcare sector? A systematic review of the literature. BMC health services research 2011;11:27–3. CrossRef
13.
go back to reference Miller R, Combes G, Brown H, Harwood A. Interprofessional workplace learning: a catalyst for strategic change? J Interprof Care 2014;28:186–93. PubMedCrossRef Miller R, Combes G, Brown H, Harwood A. Interprofessional workplace learning: a catalyst for strategic change? J Interprof Care 2014;28:186–93. PubMedCrossRef
Metagegevens
Titel
Dokteren leer je niet alleen
Auteurs
dr. Nynke Scherpbier
Anneke Kramer
dr. Floris van de Laar
Karsten van Loon
Publicatiedatum
01-11-2014
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 11/2014
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/s12445-014-0300-x