Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2008 | Empirical Research | Uitgave 1/2008

Journal of Youth and Adolescence 1/2008

Doing Well vs. Feeling Well: Understanding Family Dynamics and the Psychological Adjustment of Chinese Immigrant Adolescents

Tijdschrift:
Journal of Youth and Adolescence > Uitgave 1/2008
Auteur:
Desirée Baolian Qin

Abstract

Despite their average high levels of educational achievement, Asian American students often report poor psychological and social adjustment, suggesting an achievement/adjustment paradox. Yet, the reasons for this paradox remain unclear. Drawing on 5-year longitudinal qualitative interview data, this paper compares the family dynamics of two groups of adolescents from Chinese immigrant families: non-distressed adolescents (n = 20) who have high levels of academic achievement and high levels of psychological well-being; and distressed adolescents (n = 18) who have high levels of academic achievement but low levels of psychological well-being. Findings suggest that the two groups of families differed in parenting approaches after migration, parent–child communication, parental expectations, and parent–child relations. Implications for Asian American adolescent and youth development are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2008

Journal of Youth and Adolescence 1/2008 Naar de uitgave