Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2014 | Original Paper | Uitgave 9/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2014

Does Language Guide Behavior in Children with Autism?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2014
Auteurs:
Jennifer C. Gidley Larson, Yana Suchy

Abstract

It is unknown if children with high-functioning autism (HFA) employ self-directed speech to guide motor sequencing and motor control, or if they can benefit from using self-directed speech when prompted to do so. Participants performed a three-movement sequence across three conditions: Natural Learning, Task-Congruent Verbalization (TCV), and Task-Incongruent Verbalization (TIV). TIV deleteriously impacted performance in the typically-developing group (n = 22), and not the HFA group (n = 21). TCV improved performance in both groups, but to a greater extent in the HFA group. These findings suggest that children with HFA do not initiate self-directed speech spontaneously, but can use language to guide behavior when prompted to do so.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2014 Naar de uitgave