Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

06-12-2017 | S.I. : Parenting Children with ASD | Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018

Documenting and Understanding Parent’s Intervention Choices for Their Child with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2018
Auteurs:
Daniel Shepherd, Rita Csako, Jason Landon, Sonja Goedeke, Kelly Ty

Abstract

Understanding why parents choose some interventions but not others for their child with autism is important for a number of reasons. Estimating the proportion of evidence-based interventions engaged, identifying the agencies influencing parental decisions, and elucidating the barriers or reasons leading to intervention rejection or discontinuation can result in better service provision. New Zealand parents (n = 570) of a child with autism reported what interventions were being engaged, and why some interventions were engaged but not others. Funding was a major determinant of intervention engagement, while medical professionals exerted the most influence. Sources of support were not related to intervention engagement, but parental perceptions of their child’s symptom severity were. Finally, non-engagement does not necessarily reflect parental opposition to an intervention, but rather the existence of barriers.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2018 Naar de uitgave