Skip to main content
Top

2012 | OriginalPaper | Hoofdstuk

5. Docenten en studenten in het medisch onderwijs door de decennia heen

Auteurs : Lia Fluit, Cisca Griffioen

Gepubliceerd in: Gezonderwijs in Nederland en Vlaanderen

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Studenten zijn de primaire doelgroep van de NVMO. Zij zijn immers de dokters van de toekomst, die goed opgeleid moeten worden. Zij moeten voldoende zijn toegerust om de uitdagingen die zij in hun professionele leven zullen ontmoeten te kunnen aangaan. Studenten eisen daartoe niet alleen van hun docent dat die expert is op het eigen vakgebied, maar ook dat die hen goed begeleidt bij het leren en hen kan motiveren en enthousiasmeren voor de opleiding en de latere beroepsuitoefening. Het medisch onderwijs neemt daarbij binnen het hoger onderwijs een speciale positie in vanwege de klinische context, de sterke nadruk op leren op de werkplek en het lange opleidingscontinuüm. De snelle ontwikkelingen in de medische wetenschap en de technologie vergen ook de bereidheid om levenslang te leren.
Metagegevens
Titel
Docenten en studenten in het medisch onderwijs door de decennia heen
Auteurs
Lia Fluit
Cisca Griffioen
Copyright
2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9965-9_5