Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-07-2017 | Original Paper | Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017

Do Verbal Children with Autism Comprehend Gesture as Readily as Typically Developing Children?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2017
Auteurs:
Nevena Dimitrova, Şeyda Özçalışkan, Lauren B. Adamson

Abstract

Gesture comprehension remains understudied, particularly in children with autism spectrum disorder (ASD) who have difficulties in gesture production. Using a novel gesture comprehension task, Study 1 examined how 2- to 4-year-old typically-developing (TD) children comprehend types of gestures and gesture–speech combinations, and showed better comprehension of deictic gestures and reinforcing gesture–speech combinations than iconic/conventional gestures and supplementary gesture–speech combinations at each age. Study 2 compared verbal children with ASD to TD children, comparable in receptive language ability, and showed similar patterns of comprehension in each group. Our results suggest that children comprehend deictic gestures and reinforcing gesture–speech combinations better than iconic/conventional gestures and supplementary combinations—a pattern that remains robust across different ages within TD children and children with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017 Naar de uitgave