Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

24-11-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018

Do Parents Model Gestures Differently When Children’s Gestures Differ?

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2018
Auteurs:
Şeyda Özçalışkan, Lauren B. Adamson, Nevena Dimitrova, Stephanie Baumann

Abstract

Children with autism spectrum disorder (ASD) or with Down syndrome (DS) show diagnosis-specific differences from typically developing (TD) children in gesture production. We asked whether these differences reflect the differences in parental gesture input. Our systematic observations of 23 children with ASD and 23 with DS (Mages = 2;6)—compared to 23 TD children (Mage = 1;6) similar in expressive vocabulary—showed that across groups children and parents produced similar types of gestures and gesture-speech combinations. However, only children—but not their parents—showed diagnosis-specific variability in how often they produced each type of gesture and gesture-speech combination. These findings suggest that, even though parents model gestures similarly, the amount with which children produce each type largely reflects diagnosis-specific abilities.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2018 Naar de uitgave