TODO: Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

15-05-2020 | Original Paper

Do Implicit and Explicit Racial Biases Influence Autism Identification and Stigma? An Implicit Association Test Study

Auteurs: Rita Obeid, Jennifer Bailey Bisson, Alexandra Cosenza, Ashley J. Harrison, Faith James, Sabine Saade, Kristen Gillespie-Lynch

Gepubliceerd in: Journal of Autism and Developmental Disorders | Uitgave 1/2021

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Abstract

Are implicit and explicit biases related to ASD identification and/or stigma? College students (N = 493) completed two IATs assessing implicit stigma and racial biases. They evaluated vignettes depicting a child with ASD or conduct disorder (CD) paired with a photo of a Black or White child. CD was more implicitly and explicitly stigmatized than ASD. Accurately identifying ASD was associated with reduced explicit stigma; identifying CD led to more stigma. Participants who identified as White implicitly associated the White child with ASD and the Black child with CD. A trend in the reverse direction was observed among Black participants. Implicit and explicit biases were unrelated. Findings highlight a need for trainings to ameliorate biases favoring one’s in-group.
Bijlagen
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Voetnoten
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
Do Implicit and Explicit Racial Biases Influence Autism Identification and Stigma? An Implicit Association Test Study
Auteurs
Rita Obeid
Jennifer Bailey Bisson
Alexandra Cosenza
Ashley J. Harrison
Faith James
Sabine Saade
Kristen Gillespie-Lynch
Publicatiedatum
15-05-2020
Uitgeverij
Springer US
Gepubliceerd in
Journal of Autism and Developmental Disorders / Uitgave 1/2021
Print ISSN: 0162-3257
Elektronisch ISSN: 1573-3432
DOI
https://doi.org/10.1007/s10803-020-04507-2