Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2007 | Original Paper | Uitgave 4/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2007

Do Children with Autism have a Theory of Mind? A Non-verbal Test of Autism vs. Specific Language Impairment

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2007
Auteurs:
Livia Colle, Simon Baron-Cohen, Jacqueline Hill

Abstract

Children with autism have delays in the development of theory of mind. However, the sub-group of children with autism who have little or no language have gone untested since false belief tests (FB) typically involve language. FB understanding has been reported to be intact in children with specific language impairment (SLI). This raises the possibility that a non-verbal FB test would distinguish children with autism vs. children with SLI. The present study tested two predictions: (1) FB understanding is to some extent independent of language ability; and (2) Children with autism with low language levels show specific impairment in theory of mind. Results confirmed both predictions. Results are discussed in terms of the role of language in the development of mindreading.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2007 Naar de uitgave

Editorial

Editorial