Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

23-11-2016 | Original Paper | Uitgave 2/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2017

Divergence of Age-Related Differences in Social-Communication: Improvements for Typically Developing Youth but Declines for Youth with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2017
Auteurs:
Gregory L. Wallace, Katerina Dudley, Laura Anthony, Cara E. Pugliese, Bako Orionzi, Liv Clasen, Nancy Raitano Lee, Jay N. Giedd, Alex Martin, Armin Raznahan, Lauren Kenworthy

Abstract

Although social-communication difficulties and repetitive behaviors are hallmark features of autism spectrum disorder (ASD) and persist across the lifespan, very few studies have compared age-related differences in these behaviors between youth with ASD and same-age typically developing (TD) peers. We examined this issue using SRS-2 (Social Responsiveness Scale-Second Edition) measures of social-communicative functioning and repetitive behaviors in a stratified cross-sectional sample of 324 youth with ASD in the absence of intellectual disability, and 438 TD youth (aged 4–29 years). An age-by-group interaction emerged indicating that TD youth exhibited age-related improvements in social-communication scores while the ASD group demonstrated age-related declines in these scores. This suggests that adolescents/adults with ASD may fall increasingly behind their same-age peers in social-communicative skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2017 Naar de uitgave