Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

23-11-2016 | Original Paper | Uitgave 2/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2017

Divergence of Age-Related Differences in Social-Communication: Improvements for Typically Developing Youth but Declines for Youth with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2017
Auteurs:
Gregory L. Wallace, Katerina Dudley, Laura Anthony, Cara E. Pugliese, Bako Orionzi, Liv Clasen, Nancy Raitano Lee, Jay N. Giedd, Alex Martin, Armin Raznahan, Lauren Kenworthy

Abstract

Although social-communication difficulties and repetitive behaviors are hallmark features of autism spectrum disorder (ASD) and persist across the lifespan, very few studies have compared age-related differences in these behaviors between youth with ASD and same-age typically developing (TD) peers. We examined this issue using SRS-2 (Social Responsiveness Scale-Second Edition) measures of social-communicative functioning and repetitive behaviors in a stratified cross-sectional sample of 324 youth with ASD in the absence of intellectual disability, and 438 TD youth (aged 4–29 years). An age-by-group interaction emerged indicating that TD youth exhibited age-related improvements in social-communication scores while the ASD group demonstrated age-related declines in these scores. This suggests that adolescents/adults with ASD may fall increasingly behind their same-age peers in social-communicative skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2017 Naar de uitgave