Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2014 | Original Paper | Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014

Disturbed Interplay Between Mid- and High-Level Vision in ASD? Evidence from a Contour Identification Task with Everyday Objects

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2014
Auteurs:
Kris Evers, Sven Panis, Katrien Torfs, Jean Steyaert, Ilse Noens, Johan Wagemans
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-013-1931-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Atypical visual processing in children with autism spectrum disorder (ASD) does not seem to reside in an isolated processing component, such as global or local processing. We therefore developed a paradigm that requires the interaction between different processes—an identification task with Gaborized object outlines—and applied this to two age groups of 6-to-10 and 10-to-14 year old children with and without ASD. Event history analyses demonstrated an identification disadvantage in the ASD group, which remained quite stable during the temporal unfolding of the outline. The typically developing group particularly outperformed the ASD group when more complex contours were shown. Together, our results suggest that the interplay between local and global processes and between bottom-up and top-down processes is disturbed in ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOC 250 kb)
10803_2013_1931_MOESM1_ESM.doc
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2014 Naar de uitgave