Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2008 | Original Paper | Uitgave 3/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2008

Dissociation of Cognitive and Emotional Empathy in Adults with Asperger Syndrome Using the Multifaceted Empathy Test (MET)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2008
Auteurs:
Isabel Dziobek, Kimberley Rogers, Stefan Fleck, Markus Bahnemann, Hauke R. Heekeren, Oliver T. Wolf, Antonio Convit

Abstract

Empathy is a multidimensional construct consisting of cognitive (inferring mental states) and emotional (empathic concern) components. Despite a paucity of research, individuals on the autism spectrum are generally believed to lack empathy. In the current study we used a new, photo-based measure, the Multifaceted Empathy Test (MET), to assess empathy multidimensionally in a group of 17 individuals with Asperger syndrome (AS) and 18 well-matched controls. Results suggested that while individuals with AS are impaired in cognitive empathy, they do not differ from controls in emotional empathy. Level of general emotional arousability and socially desirable answer tendencies did not differ between groups. Internal consistency of the MET’s scales ranged from .71 to .92, and convergent and divergent validity were highly satisfactory.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2008

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2008 Naar de uitgave