Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

28-02-2019 | Original Paper

Disseminating Information on Evidence-Based Practices for Children and Youth with Autism Spectrum Disorder: AFIRM

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Ann M. Sam, Ann W. Cox, Melissa N. Savage, Victoria Waters, Samuel L. Odom
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Comprehensive reviews of the research literature have identified that focused intervention practices for children and youth with autism spectrum disorder have evidence of producing positive developmental and learning outcomes. The Autism Focused Intervention Resources and Modules (AFIRM) project has translated evidence-based practices identified by Wong et al. (Journal of Autism and Developmental Disorders 45(7):1951–1966, 2015) into online learning modules. The purpose of this paper is to describe (1) the process for translating the research literature into practical information that practitioners can use, (2) its dissemination through a freely accessible website, (3) the use of the modules by over 64,500 users located in the United States and abroad, (4) knowledge gained as a result of completing the modules, and (5) consumers’ evaluations of modules usefulness and relevance.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel