Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-04-2015 | Original Paper | Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015

Dismantling the Active Ingredients of an Intervention for Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2015
Auteurs:
Melanie Pellecchia, James E. Connell, Rinad S. Beidas, Ming Xie, Steven C. Marcus, David S. Mandell

Abstract

This study evaluated the association of fidelity to each of the components of the Strategies for Teaching based on Autism Research (STAR) program, a comprehensive treatment package for children with autism that includes discrete trial training, pivotal response training, and teaching in functional routines, on outcomes for 191 students ages 5–8 years in a large public school district. Fidelity to all components was relatively low, despite considerable training and support, suggesting the need to develop new implementation strategies. Fidelity to pivotal response training, but not discrete trial training or functional routines, was positively associated with gains in cognitive ability despite low levels of fidelity, and may be an effective intervention choice in under-resourced settings.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2015 Naar de uitgave