Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2013 | Original Paper | Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013

Discriminant and Convergent Validity of the Anxiety Construct in Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2013
Auteurs:
Patricia Renno, Jeffrey J. Wood

Abstract

Despite reports of high anxiety in children with autism spectrum disorders (ASD), there is controversy regarding differential diagnosis of ASD symptoms and anxiety symptoms. This study examined 88 children, aged 7–11 years, with ASD referred for concerns about anxiety. A multitrait-(social anxiety, separation anxiety, overall anxiety severity, and overall ASD severity), multimethod-(diagnostic interviews, parent-, and child-based measures) analysis was conducted. Results from structural equation modeling suggest statistical discrimination between anxiety and ASD severity and convergence among differing reports of two of the anxiety subdomains (separation anxiety and overall anxiety). These findings suggest that anxiety symptoms experienced by children with ASD are separate from ASD symptom severity and may instead reflect anxiety syndromes (e.g., separation anxiety) similar to those that occur in typically developing children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2013 Naar de uitgave