Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2010 | Uitgave 8/2010

Journal of Abnormal Child Psychology 8/2010

Dimensions and Correlates of Attention Deficit/Hyperactivity Disorder and Sluggish Cognitive Tempo

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 8/2010
Auteurs:
Annie A. Garner, Janice C. Marceaux, Sylvie Mrug, Cryshelle Patterson, Bart Hodgens

Abstract

The present study examined Sluggish Cognitive Tempo (SCT) in relation to ADHD symptoms, clinical diagnosis, and multiple aspects of adjustment in a clinical sample. Parent and teacher reports were gathered for 322 children and adolescents evaluated for behavioral, emotional, and/or learning problems at a university clinic. Confirmatory factor analyses (CFA) supported the presence of three separate, but correlated factors (SCT, inattention, and hyperactivity/impulsivity) in both parent and teacher ratings. As expected, SCT symptoms were greatest in youth with ADHD Inattentive type, but were also found in non-ADHD clinical groups. SCT symptoms were related to inattention, internalizing, and social problems across both parent and teacher informants; for parent reports, SCT was also related to more externalizing problems. Findings support the statistical validity of the SCT construct, but its clinical utility is still unclear.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 8/2010

Journal of Abnormal Child Psychology 8/2010 Naar de uitgave