Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2007 | Original paper | Uitgave 3/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2007

Differentiating between Autism Spectrum Disorders and Other Developmental Disabilities in Children Who Failed a Screening Instrument for ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2007
Auteurs:
Pamela Ventola, Jamie Kleinman, Juhi Pandey, Leandra Wilson, Emma Esser, Hilary Boorstein, Thyde Dumont-Mathieu, Gail Marshia, Marianne Barton, Sarah Hodgson, James Green, Fred Volkmar, Katarzyna Chawarska, Tammy Babitz, Diana Robins, Deborah Fein

Abstract

This study compared behavioral presentation of toddlers with autistic spectrum disorders (ASD) and toddlers with global developmental delay (DD) or developmental language disorder (DLD) who display some characteristics of ASD using the diagnostic algorithm items from the Autism Diagnostic Observation Schedule, Generic (ADOS), the Childhood Autism Rating Scale (CARS), and Modified Checklist for Autism in Toddlers (M-CHAT). To date, 195 children have failed the M-CHAT and have been diagnosed with ASD, DD or DLD. Children with ASD had prominent and consistent impairments in socialization skills, especially joint attention skills and were more impaired in some aspects of communication, play, and sensory processing. Children with ASD and children with DD/DLD shared common features, but certain behavioral markers differentiated the two groups.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2007 Naar de uitgave