Skip to main content
Top

2002 | OriginalPaper | Hoofdstuk

Differentiatie in opdrachten

Auteur : Ineke Verheul

Gepubliceerd in: Alles over opdrachten

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Onderwijs op maat, flexibele leerwegen: het is helemaal ‘in’ tegenwoordig. Dat heeft vooral te maken met de grote belangstelling voor competentiegericht onderwijs van de laatste jaren. Kenmerkend voor dit type onderwijs is het uitgaan van de persoonlijke leerbehoefte van leerlingen. Onderwijs wordt ‘vraag gestuurd’ in plaats van ‘aanbod gestuurd’. Ook zelfsturing is een belangrijk principe bij de ontwikkeling van competenties en de ene leerling is daar nu eenmaal eerder aan toe dan de andere. Er is dus (weer) meer aandacht voor het gegeven dat er nu eenmaal verschillen zijn tussen leerlingen en dat je daar in je onderwijs rekening mee kunt of zelfs moet houden.

Metagegevens
Titel
Differentiatie in opdrachten
Auteur
Ineke Verheul
Copyright
2002
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9501-9_5