Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-11-2007 | Original Paper | Uitgave 10/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2007

Differential Diagnosis of Hispanic Children Referred for Autism Spectrum Disorders: Complex Issues

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2007
Auteurs:
Terry Overton, Cheryl Fielding, Roman Garcia de Alba

Abstract

This study examines the decision-making process used for differential diagnosis of a sample of Hispanic children referred for autism spectrum disorders (ASDs). Of the sample of 28 children, 18 were diagnosed with ASDs. Of the 10 children who were not diagnosed with ASDs, 80% were found to have multiple diagnostic labels or comorbidities. Mann-Whitney U analyses determined the differences between the children with the most severe social impairment, children with less severe social impairment and the non-autistic children on several domains commonly used to assess ASDs. These analyses indicated significant differences in some characteristics of the children in the sample. Based on these results, a decision-tree for the diagnosis of children with and without ASDs with comorbid disorders was developed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2007 Naar de uitgave