Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2011 | Original Paper | Uitgave 12/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2011

Diagnostic Differentiation of Autism Spectrum Disorders and Pragmatic Language Impairment

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2011
Auteurs:
Lisa M. Reisinger, Kim M. Cornish, Éric Fombonne
Belangrijke opmerkingen
An erratum to this article can be found at http://​dx.​doi.​org/​10.​1007/​s10803-011-1235-8

Abstract

The present study examined diagnostic differentiation between school-aged children with autism spectrum disorders (ASD) and children with pragmatic language impairment (PLI). Standardized diagnostic instruments were used to investigate the relationship between severity of ‘autism triad’ impairments and group membership. The Autism Diagnostic Observation Schedule was administered to 19 children with PLI and 22 children with ASD. Parents completed the Social Communication Questionnaire. There was a significant difference between diagnostic groups in the level of the severity of behaviors represented by the Communication and Reciprocal Social Interaction sub-domains on both diagnostic measures. Currently displayed Repetitive and Restricted Behaviors and Interests were not found to be useful for differentiating between groups. The similarities found between groups have important implications for intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2011 Naar de uitgave