Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-10-2018 | Original Paper | Uitgave 1/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2019

Diagnostic and Therapeutic Misconception: Parental Expectations and Perspectives Regarding Genetic Testing for Developmental Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2019
Auteurs:
Isabelle Tremblay, Steffany Grondin, Anne-Marie Laberge, Dominique Cousineau, Lionel Carmant, Anita Rowan, Annie Janvier
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3768-6) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Parents’ understanding/expectations regarding genetic testing for children with developmental disorders were explored. Within a month of testing, interviews were conducted with 57 parents. Many (74%) could not recall the nature of testing. Parents expected genetic testing to have positive impacts for the child (93%) and the family (98%), mainly to find the etiology and/or an intervention. Many parents (40%) reported not knowing their child’s clinical diagnosis. They expected genetic testing would establish the diagnosis. Parents anticipated potential negative impacts of testing for children (78%) and families (87%), mainly finding another illness or not finding potential interventions. Abnormal results explaining the disorder were found in 9% of children. In summary, genetic results for developmental disorders are unlikely to meet parental expectations.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2019 Naar de uitgave