Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

04-10-2018 | Original Paper | Uitgave 1/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2019

Diagnostic and Therapeutic Misconception: Parental Expectations and Perspectives Regarding Genetic Testing for Developmental Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2019
Auteurs:
Isabelle Tremblay, Steffany Grondin, Anne-Marie Laberge, Dominique Cousineau, Lionel Carmant, Anita Rowan, Annie Janvier
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (https://​doi.​org/​10.​1007/​s10803-018-3768-6) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Parents’ understanding/expectations regarding genetic testing for children with developmental disorders were explored. Within a month of testing, interviews were conducted with 57 parents. Many (74%) could not recall the nature of testing. Parents expected genetic testing to have positive impacts for the child (93%) and the family (98%), mainly to find the etiology and/or an intervention. Many parents (40%) reported not knowing their child’s clinical diagnosis. They expected genetic testing would establish the diagnosis. Parents anticipated potential negative impacts of testing for children (78%) and families (87%), mainly finding another illness or not finding potential interventions. Abnormal results explaining the disorder were found in 9% of children. In summary, genetic results for developmental disorders are unlikely to meet parental expectations.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2019 Naar de uitgave