Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2012 | Uitgave 7/2012

Journal of Abnormal Child Psychology 7/2012

Developmental Trajectories of Chinese Children’s Relational and Physical Aggression: Associations with Social-Psychological Adjustment Problems

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 7/2012
Auteurs:
Yoshito Kawabata, Wan-Ling Tseng, Dianna Murray-Close, Nicki R. Crick

Abstract

The purpose of this short-term longitudinal study was to examine Chinese children’s trajectories of physical and relational aggression and their association with social-psychological adjustment problems (i.e., depressive symptoms and delinquency) and gender. Fourth and fifth grade children in Taiwan (n = 739, age 9–11) were followed across 1 year. Results of Linear Mixed Models demonstrated that, on average, relational aggression increased in a linear fashion for fifth grade children and girls and physical aggression remained stable for boys and increased linearly for fifth grade girls. Further, increases in relational aggression were associated with time-dependent increases in depressive symptoms, and the effect size of this association seemed to be stronger than that of physical aggression. Findings are discussed in the context of Chinese culture.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2012

Journal of Abnormal Child Psychology 7/2012 Naar de uitgave