Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-10-2016 | SI: The Autism Inpatient Collection - Studying the Severely Affected | Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018

Development of the Emotion Dysregulation Inventory: A PROMIS®ing Method for Creating Sensitive and Unbiased Questionnaires for Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2018
Auteurs:
Carla A. Mazefsky, Taylor N. Day, Matthew Siegel, Susan W. White, Lan Yu, Paul A. Pilkonis, For The Autism and Developmental Disabilities Inpatient Research Collaborative (ADDIRC)
Belangrijke opmerkingen
The co-investigators of ADDIRC are listed in the Appendix.

Abstract

The lack of sensitive measures suitable for use across the range of functioning in autism spectrum disorder (ASD) is a barrier to treatment development and monitoring. The Emotion Dysregulation Inventory (EDI) is a caregiver-report questionnaire designed to capture emotional distress and problems with emotion regulation in both minimally verbal and verbal individuals. The first two phases of the EDI’s development are described, including: (1) utilizing methods from the Patient-Reported Outcomes Measurement Information System (PROMIS®) project to develop the item pool and response options; and (2) assessment of the EDI in psychiatric inpatients with ASD. The results suggest that the EDI captures a wide range of emotion dysregulation, is sensitive to change, and is not biased by verbal or intellectual ability.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2018 Naar de uitgave