Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2011 | Original paper | Uitgave 9/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2011

Development of the Contextual Assessment of Social Skills (CASS): A Role Play Measure of Social Skill for Individuals with High-Functioning Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2011
Auteurs:
Allison B. Ratto, Lauren Turner-Brown, Betty M. Rupp, Gary B. Mesibov, David L. Penn
Belangrijke opmerkingen
These results were presented in part at the International Meeting for Autism Research in Philadelphia, PA, May 2010.

Abstract

This study piloted a role play assessment of conversational skills for adolescents and young adults with high-functioning autism/Asperger syndrome (HFA/AS). Participants completed two semi-structured role plays, in which social context was manipulated by changing the confederate’s level of interest in the conversation. Participants’ social behavior was rated via a behavioral coding system, and performance was compared across contexts and groups. An interaction effect was found for several items, whereby control participants showed significant change across context, while participants with HFA/AS showed little or no change. Total change across contexts was significantly correlated with related social constructs and significantly predicted ASD. The findings are discussed in terms of the potential utility of the CASS in the evaluation of social skill.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2011 Naar de uitgave