Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2007 | Original Paper | Uitgave 1/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 1/2007

Development of Social Anxiety: Social Interaction Predictors of Implicit and Explicit Fear of Negative Evaluation

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 1/2007
Auteurs:
Bethany A. Teachman, Joseph P. Allen

Abstract

Little is known about how to predict which individuals with known temperament vulnerabilities will go on to develop social anxiety problems. Adolescents (N = 185) were followed from age 13 to 18 to evaluate psychosocial, prospective predictors of social anxiety symptoms and fears of negative evaluation (FNE), after accounting for pre-existing social withdrawal symptoms. Results from structural equation modeling suggest that lack of perceived social acceptance predicts subsequent explicit social anxiety and FNE, whereas the emotional intensity of close peer interactions predicts subsequent implicit FNE. Results are discussed in terms of the importance of peer interaction in the development of social anxiety, and the value of measuring both implicit and explicit FNE.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2007

Journal of Abnormal Child Psychology 1/2007 Naar de uitgave