Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-07-2017 | Original Paper | Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017

Development and Psychometric Evaluation of the Autism Stigma and Knowledge Questionnaire (ASK-Q)

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2017
Auteurs:
Ashley J. Harrison, Laine P. Bradshaw, Nilofer C. Naqvi, Madison L. Paff, Jonathan M. Campbell

Abstract

ASD knowledge deficits contribute to disparities in the timing and quality of ASD services. To address the limitations with existing measures of ASD knowledge, we developed and examined the Autism Stigma and Knowledge Questionnaire (ASK-Q), which comprehensively assesses multiple subdomains of ASD knowledge while maintaining strong psychometric support and cross-cultural utility. ASK-Q items derived from the published research are organized into four subscales: (i) diagnosis, (ii) etiology, (iii) treatment, and (iv) stigma. ASK-Q items were selected based on ratings of face, construct, and cross-cultural validity by a group of 16 international researchers. Using Diagnostic Classification Modeling we confirmed the proposed factor structure and evaluated the statistical validity of each item among a lay sample of 617 participants.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017 Naar de uitgave