Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2010 | Uitgave 2/2010

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2/2010

Development and Preliminary Evaluation of the Bedtime Routines Questionnaire

Tijdschrift:
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment > Uitgave 2/2010
Auteurs:
Jill A. Henderson, Sara Sytsma Jordan

Abstract

In the past, child bedtime routines have been examined through observation or sleep diaries. These methods are often expensive and hinder study comparisons due to lack of consistent operational definitions of routines. This article describes the development and psychometric evaluation of the Bedtime Routines Questionnaire (BRQ), a 31-item paper-and-pencil, parent-report measure of children’s bedtime routines. The BRQ and related measures were completed by 226 caregivers of children ages 2 to 8. The BRQ demonstrated a solid factor structure, adequate internal consistency, and fair validity coefficients. Overall, promising results for the BRQ are reported.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2010

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 2/2010 Naar de uitgave